Stig’s havørred fra Gelså

Stig skriver i sin fangstrapport. Fik denne havørred til morgen i Gelsåen. Den blev fanget på Wobler. 64 cm og 2,9 kg. Faktisk en ret blank fisk, årstiden taget i betragtning 😉

Sprutten slår til igen

Dejlig morgen ved Gels å med fisk på det tørre😎 smed først én fin fisk og 20 m længere nedstrøms kom denne grov hanfisk hamrende til sprutten og blev hængende🙏🏻 Den kom med hjem Knæk&bræk derude Vh Mr Sjøørrett

Claus Ehmsen’s fiskehistorie fra i morges.

Claus Ehmsen har sendt foreningen denne friske fiskehistorie fra i morges. Vækkeuret var sat til kl. 6:30, men jeg kom først fra huset ved 7 tiden. Kørte ud til Fladså og fik min Vibrax bundet på linen. Går op til en lille bæk hvor jeg plejer at starte og fisker stille og roligt opstrøms. Omme i et godt sving får jeg et godt hug og den første fine hanhavørred sidder godt og ender snart i nettet.57 cm er den og sikke flotte farver! Jeg afliver den, putter den i en pose og om i fiskevestens ryglomme. Fisker videre og går…

Fortsæt læsning

Hjælp med at gøre en forskel på bestanden af havørreder i Ribe Å

Så er majsmarken ved at være høstet, og landmanden bliver færdig i denne uge. Så i næste uge går vi igang med Haulund bæk i nærheden af Høm. Vi skal have fjernet en rørunderføring, lavet en opstemning ved en anden, så der bliver fri adgang og udlagt en masse gydegrus (ca. 180 tons). Det er i samarbejde med Esbjerg Kommune, så det bliver på hverdage i almindelig arbejdstid (8-16). Planen er at vi torsdag den 27/9 og fredag 28/9 udlægger grus (sandvogn). Lørdag den 29/9 kl. 9-15 udlægger skjulesten (manuelt). Adressen er Bredkærvej, Høm, 6760 Ribe. Det er ved den…

Lille laks fra Ribe å

Var lige et smut ved åen, i silende regn – i håbet om der var kommet friske fisk op på vores fiskevand. At det så var en  lille han laks på 62 cm 2 kg – der bed på, betyder jo intet. Bare det rusker lidt i stangen….. jeg tror på det fra nu af. Knæk og bræk / Bjarne Rasmussen.

Senior hygge….

Som planlagt mødtes seniorerne igen, hvor snakken gik livligt. Det rygtes jo hurtigt, når der smutter et par fisk. Så vi drog ud igen, i håbet om, at der forsat var fisk tilbage på de kendte stræk, efter weekendens fiskekonkurrence. Men det syntes ikke at være tilfældet. Om det så var på grund af det flotte sommervejr, med temperaturer op til 25 gr. eller fiskene allerede er trukket højere op i vores vandløb. Det kan vi ikke svare på – men pyt, så må vi jo skifte taktik og være klar til det næste træk. Det bliver ligeledes spændende, at følge…

Fiskekonkurrence.

Weekendens fiskekonkurrence forløb, som forventet. Vejret var perfekt, vinden var i nord, blandet med lidt sol og enkelte kraftige regnbyger De garvede lystfiskere siger ellers ”Hvis vinden er i nord – skal man blive hjemme hos mor”. Men det var der 43 medlemmer der trodsede, og det lykkedes dem da også at fange 11 havørreder. En del medlemmer havde valgt, at starte dagen med lidt socialt samvær, med kaffe og rundstykker, i det opstillede telt ved klubhuset på Kaltoftvej. Her blev der ivrigt snakket om, hvor de foregående dages fangster var blevet landet. Andre medlemmer, valgte at starte direkte ved…