Laks til Jørgen Svendsen

Jørgen Svendsen fik en flot laks på flue i torsdags. Han fortæller: Torsdag D 23-4 Tog jeg og en go fiske ven (Kenneth) til Ribesportsfisker vand (A-stykket), Kenneth havde ugen før mistet en rigtig fin laks på spinner, så da jeg spurgte om han ville med en tur igen, så var han HELT klar på dette 🙂  Kenneth gik med spinner mål rettet ned til det sving hvor han havde tabt laksen, jeg startede med fluen, og fiskede nedstrøms mod Kenneth, Jeg havde nettop fået en ny lidt tunger synke spids som var monteret, og glæden over hvordan den fiskede…

Laksefangster

Der er blevet taget flere flotte laks i sæsonens første uger – bl.a. 2 på 90 cm i den seneste uge. Vi vil meget gerne have fangsthistorier og billeder til hjemmesiden, såfremt I ønsker at dele dem. De kan sendes til admin@ribesportsfisker.dk Der er indtil videre blevet fanget og hjemtaget 8 laks på RSF’s vand. Laksefangsterne for hele åsystemet kan følges her.

Beretning fra nyt medlem

Ole Søndergaard Jensen, som er nyt medlem i RSF, har skrevet følgende om sit første besøg ved åen: Jeg har i dag haft min første tur på A-stykket. Først et godt stykke ved Rundkørslen og derefter knap et par timer fra spangen ovenfor Poulsens plads og nedad. Og det var en positiv overraskelse – her kommer jeg til at bruge mange timer, selvom jeg er nabo til Karup Å. RSF har fået et mangeårigt medlem der de to dags jeg fiskede nød fiskeriet og hvor skønt fiskevandet er. Velvidende fluen kan fiske til laks og tidlige havørreder der kan stå hvor det…

Lystfiskeriets dag 2015

Ribe Sportsfiskerforenings juniorafdeling vil gerne invitere alle interesserede til Lystfiskeriets dag 2015, d. 17 maj kl 10. Kender du nogle unge fiskeinteresserede i Ribe og omegn, så gør dem gerne opmærksom på arrangementet: Vi fisker i voldgraven og finder forhåbentlig ud af hvad der gemmer sig under overfladen. I løbet af dagen vil der være indlagt små konkurrencer med mulighed for at vinde fine præmier. Hvis du har dit eget fiskegrej, så tag det endelig med. Der kan fiskes med orm, majs, spinner eller du kan prøve at overliste en af voldgravens mange gedder med en flue. Kom og fang…

Efterlysning

Har du noget fiskegrej som du ikke bruger, eller er du bare en venlig sjæl? I stedet for at lade grejet samle støv på loftet, har du nu muligheden for at forære det til vores juniorafdeling. Det skal ikke nødvendigvis være noget dyrt eller smart, men det er en fordel hvis det umiddelbart kan tages i brug, uden at vi skal bruge tid og penge på at sætte det i stand. Det vi mangler er alt lige fra små spinnestænger til propper. Vækker dette opslag en lille velgører i dig, så tag kontakt til juniorleder Bjarne Lund på 25 72…

Flere flotte havørreder

Brian Møllerskov fangede i går en flot havørred på 77 cm og 5,5 kg! Han fortæller: Nogle gange tager det flere dage, andre gange 10 minutter. Efter et par dages premierefiskeri, uden andet end bækørreder og en enkelt gedde. Havde jeg lige en times ventetid der skulle bruges ved Åen. 10 minutter efter jeg var startet så jeg en stor fisk tage spinneren midt i åen. Efter en vild fight hvor jeg først troede at det var en Laks, kunne jeg håndlande min 2. største havørred nogensinde og samtidig en af de smukkeste til dato. Knæk & bræk til alle…

Premierefangster

Så blev det endelig d. 16. april, og alle vore vande har været godt besøgt dagen igennem. Selvom vinden drillede i løbet af dagen, kom der nogen flotte fangster på land! Vi har i bestyrelsen kendskab til 8 fangster; 4 laks og 4 havørreder. Morten Holm lagde flot ud i morges med en laks på 92 cm og 7,1 kg Thomas Johannsen fangede en laks på 79 cm og 5,3 kg Mads Ørnbjerg har fanget en laks på 85 cm og 6,25 kg Der er blevet fanget en laks på 81 cm Martin Hye fangede en havørred på 74 cm og…

Nyhedsbrev 04/2015

Kære Medlemmer af RSF I ønskes en god fiskesæson. Bestyrelsen håber, at i alle får nogle dejlige oplevelser ved vores pragtfulde fiskevande. Vi vil glæde os til, at modtage jeres fangst rapporteringer og gerne med foto og en lille fortælling om fangsten. På generalforsamlingen blev der vedtaget, at alle fangster af havørred skal indrapporteres inden for 3 døgn. Og ved evt. nul fangster og andre fiskearter fangster skal det indrapporteres senest den 15. november. Alle fangst indrapporteringer (undtaget laks) sendes til vores egen hjemmeside www.ribesportsfisker.dk Men send gerne også laksefangster og gerne med foto til vores hjemmeside. Såfremt nogle medlemmer…