STOP for fiskeri på grund af for høj vandtemperatur

Formanden for Gelsåsammenslutning af 1976 v/ Preben Nielsen har udsendt følgende:

STOP FOR FISKERI PÅ GRUND AF FOR HØJ VANDTEMPERATUR I NEDENSTÅENDE VANDLØB/STRÆKNINGER.

Dette omfatter bla. noget af det fælles fiskevand vi har i Gelså.

“Gels å sammenslutningen af 1976: Strækningen fra vejbroen ved Åbøl og til Gelsbro.”

Når en fisk skal genudsættes, enten fordi kvoten er opbrugt, eller fordi du selv har valgt catch and release, så fortæller biologerne, at fisken har sværere ved at klare genudsætning jo højere temperaturen er. Biologerne mener at en vandtemperatur på 18°C er kritisk. Følg eventuelt med på https://vandportalen.dk/
Der sendes besked/oplyses på hjemmesiden / Facebook når fiskeri kan genoptages i ovenstående vandløb/strækninger. (Fiskeriet åbner igen ved ca. 16,5 grader)

Læs mere lidt nede på deres hjemmeside på: https://www.gelsaa.dk/forside

NB: Ribe Sportsfiskerforening har tidligere nævnt i et opslag på hjemmesiden og Facebook den 21.6 de regler der er gældende for Ribe Sportsfiskerforening eget fiskevand.

Comments are closed.